Lattes CV:  http://lattes.cnpq.br/2826493667924064
Centre of Studies on Mass Communication and Consumption 

Short CV:
He holds a PhD in Communication and Culture from the Graduate Program in Communication at Federal University of Rio de Janeiro, and a master degree in Transnational Communication and Global Media from Goldsmiths College, University of London. He conducted postdoctoral research at London School of Economics and Political Science (LSE). Currently, he is a CNPQ Research Productivity Fellow level 2, a FAPERJ Young Scientist from Our State Fellow, and the coordinator of the CNPQ Mass Communication and Consumption Research Group (NEMACS).

Advising Interests:
Subjectivity production in digital platforms; processes of media acknowledgement; practises of media visibility creation;  television studies and reality shows.

Research project
The research aims to investigate the role of the media, specially digital media platforms, in the  production processes o a particular kind of intersubjective acknowledgement, named here  as media acknowledgment. More specifically,  the research aims to investigate how processes of identity formation and social validation are increasingly more dependent on neoliberal logics that pervade digital platforms.


Publications
CAMPANELLA, Bruno. Celebrity activism and the making of solidarity capital. In: Nathan Farrell. (Org.). The Political Economy of Celebrity Activism. 1ed.Londres: Routledge, 2020, v. 1, p. 25-40.
 
CAMPANELLA, Bruno. Em busca do reconhecimento midiático: a autorrealização do sujeito na sociedade midiatizada. E-COMPÓS (BRASÍLIA), v. 22, p. 1-19, 2019.
 
CAMPANELLA, Bruno. Nick Couldry: do mito do centro mediado ao esvaziamento do mundo social. As mídias e o processo de datificação da sociedade (entrevista). MATRIZES (ONLINE), v. 13, p. 77-87, 2019.
 
CAMPANELLA, Bruno. Struggle for Media Recognition: The self in a media saturated world. Media@LSE Working Paper Series, v. 56, p. 1-15, 2018.
 
CAMPANELLA, Bruno; NANTES, Joana d’Arc de ; FERNANDES, Paula . Criando intimidade, recebendo visibilidade: novas práticas de persuasão na economia da fama. COMUNICACAO, MIDIA E CONSUMO (ONLINE), v. 15, p. 158, 2018.
 
CAMPANELLA, Bruno; RIBEIRO, M. . ‘Ao vivo’ na televisão e sua (re)valorização na era multiplataforma. In: Lucia Santaella; João Massarolo; Sergio Nesteriuk. (Org.). Desafios da transmídia: processos e poéticas. 1ed.São Paulo: Estação das Letras e Cores, 2018, v. 1, p. 10-29.
 
CAMPANELLA, Bruno; BARROS, C. F. P. (Org.) . Etnografia & consumo midiático: novas tendências e desafios metodológicos. 1. ed. Rio de Janeiro: e-papers, 2016. v. 1. 206p
 

CAMPANELLA, Bruno; BARROS, C. F. P. . Introdução do livro Etnografia e consumo midiático. In: Campanella, Bruno; Barros, Carla. (Org.). Etnografia e consumo midiático: Novas tendências e desafios metodológicos. 1ed.Rio de Janeiro: e-Papers, 2016, v. 1, p. 5-10.

CAMPANELLA, Bruno. The next Ronald Reagan? Celebrity, social entrepreneurism, and the case of Brazilian TV host Luciano Huck. In: Toby Miller. (Org.). The Routledge Companion to Global Popular Culture. 1ed.Abingdon: Routledge, 2015, v. 1, p. 397-406.

CAMPANELLA, Bruno ; Novas práticas, antigos rituais: A organização do cotidiano e as configurações de poder na mídia. REVISTA GEMInIS, v. 1, p. 8-12, 2014.

CAMPANELLA, Bruno. Celebridade, engajamento humanitário e a formação do capital solidário. Revista FAMECOS (Online), v. 21, p. 721-741, 2014.

CAMPANELLA, Bruno. Os estudos culturais no campo da comunicação no brasil: décadas de 1990 e 2000. In: Marialva Carlos Barbosa; Maria Berenice da Costa Machado; Igor Sacramento. (Org.). Panorama das comunicações e telecomunicações no Brasil: Memória. 1ed.Brasília: Instituto de Pesquisa Econômica Aplicada, 2013, v. 4, p. 85-99.

CAMPANELLA, Bruno. Tirando as máscaras: o reality show e a busca pela autenticidade no mundo contemporâneo. E-Compós (Brasília), v. 16, p. 1-17, 2013.

CAMPANELLA, Bruno. Os olhos do grande irmão: Uma etnografia dos fãs do Big Brother Brasil. 1. ed. Porto Alegre: Editora Sulina, 2012. v. 1. 295p

CAMPANELLA, Bruno. O fã na cultura da divergência: Hierarquia e disputa em uma comunidade on-line. Contemporanea (UFBA. Online), v. 10, p. 474-489, 2012.

CAMPANELLA, Bruno. Visões do Cotidiano: Indivíduo e Sociedade no Big Brother Brasil. In: João Freire Filho. (Org.). A TV em transição: Tendências de programação no Brasil e no mundo. 1ed.Porto Alegre: Editora Sulina, 2009, v. , p. 173-196.

CAMPANELLA, Bruno. O Big Brother como evento multiplataforma: uma análise dos impasses dos estudos de audiência. In: João Freire Filho; Micael Herschmann. (Org.). Novos Rumos da Cultura da Mídia. 1ed.Rio de Janeiro: MAUAD Editora Ltda., 2007, v. 1, p. 83-100.
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